نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2412
-
الف
+

ایرانیان چه نوع فلم و سریال هایی را بیشتر دوست دارند؟

طبق یک نظرسنجی، پرطرفدارترین سریال های ایرانی در ژانرهای مختلف مشخص شد.

طبق یک نظرسنجی معتبر در ایران، پرطرفدارترین ژانرهای سریال ها و فلم های ایرانی مشخص شد.

به گزارش آی فیلم2، براساس آخرین نظرسنجی با موضوع «سنجش ذائقه رسانه‌ای مردم ایران»، 63.8 درصد مردم، بیشتر سریال‌های ایرانی و 25.2 درصد غالباً سریال­ های خارجی تماشا می‌کنند. همچنین حدود 68 درصد اشتراک کنندگان در این نظرسنجی ، سریال مورد علاقه خود را از طریق تلویزیون تماشا می‌کنند.

براساس نتایج به‌دست‌آمده ژانر درام (68.1 درصد) محبوب‌ترین ژانر در سریال‌های تلویزیونی نزد پاسخگویان این نظرسنجی بوده است. بعد از آن به ترتیب ژانرهای اجتماعی (30.9 درصد)، کمیدی (22.2 درصد)، تاریخی و حماسی (18.9 درصد) و پولیسی (16.8 درصد) بیشترین طرفدار را در بین اشتراک کنندگان در این نظرسنجی دارد.

در بخش تولیدات فلم های سینمایی نیز 62.4 درصد پاسخگویان گفته‌اند بیشتر مخاطب فلم های سینمایی ایرانی هستند. در مقابل 24.7 افراد پاسخگو اظهار داشتند فلم های خارجی را به فلم های ایرانی ترجیح می­‌دهند.

براساس یافته­ های این نظرسنجی 56 درصد از پاسخگویان، فلم ­های سینمایی مدنظر خود را از طریق تلویزیون می‌بینند.26.3 درصد افراد نیز اعلام کردند برای تماشای فلمهای سینمایی اقدام به دانلود از انترنت می­ کنند. از دیگر روش­هایی که اشتراک کنندگان برای تماشای فلم­ های سینمایی انتخاب کرده‌­اند، به ترتیب خرید سی­‌دی یا دی­‌وی‌­دی (20 درصد)، مراجعه به سالن­های سینما (15.3 درصد) و دیگر طرق قرار دارند.

همچنین همانند تولیدات سریالی، محبوب­ ترین ژانر فلم سینمایی در بین شهروندان ایرانی، ژانر درام با فراوانی 64.9 درصد است. بعد از این ژانر پاسخگویان به ترتیب ژانرهای اجتماعی، کمیدی، پولیسی ، تاریخی و حماسی را انتخاب کردند.

از دیگر موارد سنجیده‌شده در این تحقیق، ذائقه موسیقیایی مردم ایران است که نتایج نشان می‌دهد اکثریت پاسخگویان (82.9 درصد) اعلام کردند موسیقی ایرانی گوش می ­دهند و تنها 6 درصد افراد اظهار داشتند مخاطب موسیقی خارجی هستند.

51.3 درصد شهروندان ایرانی اعلام کردند برای تهیه موسیقی مدنظر خود اقدام به دانلود آن از انترنت می­‌کنند. سبک موسیقی سنتی نیز محبوب­ترین (57.9 درصد) سبک موسیقی در بین شهروندان ایرانی است. بعد از آن سبک پاپ (55.8 درصد) و سبک محلی (18.6 درصد)، بیشترین میزان جذابیت را در بین پاسخگویان داشته‌­است.

ایرنا اضافه کرد: این نظرسنجی توسط گروه افکارسنجی پژوهشگاه فرهنگ ، هنر و ارتباطات ایران در دلو 1397 به صورت تلفونی انجام شده است.

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر